ERP neboli podnikové informační systémy zjednodušují řízení firmy, odbourávají nudnou a nákladnou administrativu, šetří čas a shromažďují informace na jednom místě. Dobře integrovaný informační systém (dále ERP) si automaticky dokáže s e-shopem předávat informace o účetnictví, objednávkách, zásobách či třeba zákaznících. Dnes se podíváme na služby informačního systému ABRA Gen, na který je Elasticr e-shop také napojen.
V životě každého e-shopu nastane moment, kdy si jeho provozovatelé uvědomí, že by bylo dobré přenášet určité informace (zásoby, objednávky, platby...) ze své databáze na e-shop a naopak, mít možnost si informace z e-shopu vytáhnout do databáze.
A ještě lepší by bylo, kdyby spolu ERP a e-shop komunikovali navzájem a automaticky. A nejlepší by bylo, kdyby vše bylo přehledně na jednom místě. Této symbiózy můžeme dosáhnout propojením e-shopu s informačním systémem.
ABRA Gen je komplexní informačný systém, který spolehlivě pokrývá procesy středních a velkých e-shopů.
Výhody propojení e-shopu Elasticr s ERP ABRA Gen
Propojení vašeho e-shopu s jakýmkoliv informačním systémem řešíme vždy individuálně podle vašich potřeb. Pokud trávíte desítky hodin evidováním objednávek, plateb, zásob, faktur a jiných dokumentů, je pro vás zavedení ERP systému možná na místě. Napojení vašeho Elasticr e-shopu na informační systém ABRA Gen má mnoho výhod. Představme si alespoň ty základní:
Všechna data na jednom místě
Data týkající se produktů vytváříte a spravujete na jednom místě, v ERP systému. Administrátor a zaměstnanci tak mohou pracovat pouze v rozhraní informačního systému a nemusí se učit s jiným softwarem.
Automatický přenos dat mezi e-shopem a ERP systémem
Informační systém a e-shop spolu navzájem komunikují a data si automaticky přenášejí. Jakákoliv změna provedena v informačním systému se ihned projeví na e-shopu (a naopak). Systém se však zbytečně nezatěžuje zbytečnými přenosy, přenášejí se pouze změny v datech.
Přehled o objednávkách a zákaznících
Při vzniku nové objednávky nebo vytvoření nového zákazníka se data automaticky přenášejí do účetního systému. Díky synchronizaci se ve všech systémech vyskytují identické informace. ERP poté vygeneruje fakturu či jiný doklad a dokáže automaticky odeslat potvrzení o objednávce, expedici atp.
Eliminace lidského faktoru a bezpečnostního rizika
Díky automatickému exportu dat nevznikají chyby při vyřizování a evidenci objednávek. ERP systém také disponuje vysokou mírou zabezpečení. E-shop navíc funguje bezproblémově i pokud není náhodou ABRA Gen dostupná.
Výhody pro zákazníka na e-shopu
Pokud se e-shop plně propojí s ERP systémem, poskytuje propojení obrovské výhody i nakupujícím. Služby jako například on-line stavy skladu, on-line přehled zákázek, výstrahy neuhrazených faktur ap. usnaďnují zákazníkovi přehled v e-shopu.
Díky propojení se skladem se například nestane, že žádaný produkt nemáte na skladu, i když e-shop tvrdí, že ano.
Co Elasticr e-shop s ERP ABRA Gen aktuálně přenáší?
Míra propojení je vždy individuální. Pokud zákazník potřebuje přenášet více (nebo naopak méně) dat, propojení vždy vyvíjíme na míru. V součastnosti Elasticr v souvislosti s produkty a objednávkami přenáší do ERP ABRA Gen následující informace:
Produkty
- aktivní/neaktivní produkt
- kód produktu, název, EAN
- krátký popis, podrobný popis
- množstevní jednotka
- obrázky
- skladová dostupnost
- kategorie produktů
- výrobci
Objednávky
- číslo objednávky
- synchronizace stavu objednávek
- stav
- fakturační adresa
- dodací adresa
- řádky objednávky
- zboží
- doprava
- platba
Pokud vám vaše aktuální e-shopová platforma nevyhovuje a chtěli byste se dozvědět více o tom, jak přejít na Elasticr, jak plně propojit e-shop s vašim informačním systémem a třeba i možnosti logistiky, neváhejte nás kontaktovat pro nezávaznou konzultaci.