Ohlédnutí za Developer Day 2019 + záznamy přednášek

15 min.
Ohlédnutí za Developer Day 2019 + záznamy přednášek
  • O nás
  • Blog
  • Ohlédnutí za Developer Day 2019 + záznamy přednášek

Rok se s rokem sešel, stromy začaly pouštět listí a 19. října jsme v Google kalendáři měli pojmenované úplně jasně, a to "Developer Day 2019". To pro nás znamenalo jediné. Třetí ročník vývojářské minikonference v našem Hubbr Coworkingu je tady. Developer Day 2019 jsme opět (logicky, když už ten Hubbr děláme) podpořili z pozice hlavního partnera a zároveň tedy i organizátora. Ještě měsíc před akcí to vypadalo trochu bledě, byli jsme zavalení prací a osud akce byl nejistý. Nakonec však vše dopadlo dobře. Mrkněte se na krátký report, pár fotek a záznamy všech vývojářských talků.

O čem byl Developer Day 2019?

Developer Day je vůbec první ryze vysočinská vývojářská konference. Teda byla. Tuto myšlenku jsme udrželi první rok, stejně tak jako zaměření čistě na PHP. V aktuální verzi je Developer Day už spíše multijazyčnou konferencí, na které už zdaleka nepřednáší jen vysočinští programátoři. Ale i tak vždy někoho ukecáme. Prostě nám přišla škoda na Vysočinu nepozvat někoho jenom kvůli tomu, že není odsud.

Půlka lineupu přespolní, účastníci z celé ČR

Developer Day 2019 z pozice přespolních speakerů podpořili Ondra Mirtes, Filip Procházka, Tomáš Pilař nebo Milan Šulc. Už potřetí se k nám vrátilo jihlavské duo Milan Lempera a Leoš Přikryl z GDG Jihlava a podruhé Milan Kandr z jihlavské ThePay. Poslední dva odvážlivci byli také z bramborových krajin Vysočiny, za což mají obrovský respekt. Radost opět udělalo to, že dorazili lidé z celé republiky (Praha, Brno, Plzeň, České Budějovice). Velké plus byl taky tentokrát velmi povedený oběd v italském stylu. A obrovské díky patří také za podporu kolínským klukům ze SimpleShop a tradičním JetBrains. A za pomoc s promem díky Péhápkařům!

IMG 3442
IMG 3494
IMG 3504
IMG 3520
IMG 3547
IMG 3555

Proč to děláme?

  • jsme malý region a chceme přidat ruku k dílu a podporovat vývojářskou komunitu
  • jsme vývojáři, Developer Day je výhra pro nás, pro kraj, pro Hubbr i komunitu
  • chceme pomoct iniciativám typu GDG Jihlava, jOpenSpace aj.
  • během jednoho dne se potká přibližně 50 vývojářů z různých firem na jednom místě
  • výměna know-how, kontaktů, zkušeností a a navazování přátelství <3
  • baví nás to

Díky všem speakerům za super talky

  • Milan Felix Šulc - ZEIT: Deploy Serverless Microservices Right Now
  • Milan Lempera a Leoš Přikryl - TypeScript bez iluzí
  • Ondřej Mirtes - PHPStan a generika
  • Filip Procházka - Gitlab-CI: Cachovací strategie v Dockeru
  • Tomáš Pilař - Hromadná práce s daty v Doctrine
  • Michal Kandr - Regulární výrazy... a jak je používat regulérně
  • Jaromír Pešout - Optimalizace databáze s pomocí indexů
  • Jiří Landsman - Funkcionální programování v jazyce F#

 

Záznamy všech přednášek

Kam dál?
Tipy a inspirace, které vám rozšíří obzory
Pickování zboží: Klíč k rychlé a bezchybné expedici
6 min.

Správně nastavený proces pickování zboží je jako dobře seřízený stroj – když běží hladce, všechno jde jako po másle. Když se ale zasekne, začínají se nabalovat problémy. 

Ať už jde o ztracený čas při hledání produktů, zvýšené náklady na práci, chyby či zpožděné objednávky. A nakonci je výsledek pokaždé stejný: naštvaný zákazník. 

Proto se od určité velikosti skladu vyplatí věnovat pickovací strategii pozornost a nevyskladňovat zboží úplně náhodně.

Jak na analytiku a měření e-shopu
E-shop bez měření je jak šachovnice bez královny
5 min.

„Tady se kopík zase utrhl, jaká šachovnice?" Zkuste ale vyhrát šachovou partii s průměrným šachistou, když byste neměli královnu. Dřív nebo později prohrajete. A takovou roli má analytika e-shopu. Můžete dlouho hrát, můžete i někoho porazit, ale bez kvalitních dat dlouhou partii nevyhrajete. A jelikož je dáma vznešená figura, musíte při všem tom měření samozřejmě dodržovat platnou legislativu, GDPR a český zákon o elektronické komunikaci. Co v e-shopové analytice měřit a jak na to?
 

Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
15 min.

Je 14:15 a na Google Meet vytáčím Jakuba Michla a Jana Beneše, majitele stejnojmenné růžové agentury Beneš & Michl. Sotva se pozdravíme, kluci mě informují, že za mě vymysleli titulek. Trochu se zdráhám, ale pak mě ujišťují, že lepší přirovnání prostě nevymyslí. Stejně jako milenec, i e-shop může mít slušný výkon, ale měl by se snažit dodat i tu třešničku na dortu, to opravdové uspokojení. Ono se mu to totiž mnohokrát vrátí. A jak se tedy stát tím nejlepším a opěvovaným milencem pro vaše zákazníky?

Rádi pomůžeme s e‑commerce i Vám, ozvěte se.
Domluvit schůzku