Při troše štěstí nemusí Covid-19 byznys (pouze) zkomplikovat, ale může přinést i příležitost vyřešit klientovi problémy, které ještě před karanténou ani netušil, že má. ČSOB patří už roky mezi naše nejvýznamnější klienty a aktuální situace samozřejmě ovlivnila i je. Banka se na nás obrátila, abychom ji co nejrychleji vyřešili problém s eLearningem, který jí vznikl přehozením většiny zaměstnanců na home office. O co šlo?
Jak to funguje v ČSOB normálně
Je běžné, že banky mají svůj interní systém, do kterého se zaměstnanci každý den při příchodu do práce přihlašují. ČSOB není výjimkou. Součástí tohoto systému je i eLearning, který využívají stálí zaměstnanci pro profesní a osobní rozvoj, ale také noví zaměstnanci při onboarding procesu.
Systém je zpravidla dostupný pouze z bankovní sítě, tedy:
- z počítačů s bankovní IP adresou (tedy uvnitř banky)
- z počítačů mimo banku s nastavenou VPN
Co nastalo v bance za problém
Značná část zaměstnanců musela přejít na home office. Alternativní režim zkomplikoval i onboarding nových zaměstnanců, kteří se do eLearningu potřebují dostat a seznámit se s fungováním ve firmě a začít se vzdělávat. Jenže i onboarding probíhá v nouzovém režimu a místo schůzek a breefingů jsou noví zaměstnanci o to více odkazováni na eLearning.
Bohužel se do něj mnoho z nich nedokázalo kvůli důvodům zmíněným výše dostat. A tak jsme přišli na řadu my.

Co bylo naším úkolem
ČSOB potřebovalo zajistit, aby byl eLearning dostupný jednoduše odkudkoli a pro každého. A to ve stejné kvalitě se stejnou mírou zabezpečení, jako kdyby byl v uzavřeném bankovním systému. V praxi to znamenalo vytvořit jednoduchou oddělenou aplikaci, kde by bylo vše k dispozici bez jakékoli závislosti na bankovním systému.
To znamenalo desítky dílčích úkolů, to nejhlavnější ale bylo:
- přehodit všechny kurzy, testy a prezentace na naše servery
- zabezpečení serverů (samozřejmostí)
- zajištění toho, aby žádná data nebyla přístupná zvenku
- zajištění importu nových uživatelů, mazání starých
- landing page pro přihlášení a registraci
- design interface eLearningu, kde jsou kurzy a prezentace k dispozici

Na co jsme pyšní
Klíčové bylo vše stihnout co nejrychleji, abychom vytrhli bance trn z paty a alespoň trochu jí pomohli se přiblížit normálnímu fungování. Dobře víme, že se nejedná o nijak robustní a technologicky náročnou aplikaci. Šlo spíše o rychlý zásah a vyřešení problému dlouhodobému klientovi v době krize. Kdybychom my nebo banka otálela a spustili bychom aplikaci v květnu, efekt by byl sotva poloviční.
Mimo jiné jsme rádi, že se nám s ČSOB povedlo:
- spustit během 14 dní (10. března zadání, 24. března spuštění)
- aplikace prošla penetračními testy
- jsme pyšní na banku, protože skvěle komunikovala a byla velmi flexibilní v náročné době
