Česká pošta a portál Bodovka
Na míru vytvořený portál pro Českou poštu, který slouží více než 12 000 zaměstnancům k motivaci, rozvoji a výběru zajímavých odměn za jejich aktivitu při prodeji služeb ČSOB.
Jaké byly hlavní cíle projektu Bodovka
Primárním cílem bylo zvýšit aktivitu zaměstnanců v rámci prodeje produktů skupiny ČSOB. A patřičně je za to odměnit. Problémové bylo předávání informací a produktových změn od manažerů k zaměstnancům a pobočkám. Důležité bylo také centralizovat veškeré vzdělávání, jelikož know-how je pro úspěšnost prodeje klíčové.
- Podklady pro vzdělvání online a na jednom místě
- Bohatý motivační program, který aktivuje k výkonu
- Katalog s pestrou nabídkou odměn pro zaměstnance
Všechny důležité informace na jednom místě
Bodovka je uzavřený systém, který připomíná e‑shop pouze vzdáleně. A to pouze tím, že obsahuje katalog odměn. Bodovka je informačním mostem mezi manažery a zaměstnanci České pošty. Na platformě funguje e‑learning, informace o bankovních produktech, tvorba prodejního plánu, reporting, žebříčky či certifikace. Aplikace podléhá přísným bankovním pravidlům kolem bezpečnosti a klient má také zasmluvněné SLA na podpoře a údržbě serverů.
prům. doba přiřazení úkolu na podpoře
uptime aplikačních serverů
zapojených zaměstnanců
odměn v katalogu
Na co jsme s klientem pyšní
Snížení nákladů na vzdělávání
Přímo v aplikaci si mohou zaměstnanci zkoušet cvičné testy, stahovat e‑booky nebo třeba zdokonalovat obchodní dovednosti. Součástí e‑learningu jsou i aktuální produktové novinky, srovnání s konkurencí a směrnice k daným produktům. Vzdělávání je k dispozici online kdykoli pro každého.
Reporting a data pro manažery
A nejen pro ně. Manažeři mohou sledovat plnění plánu konkrétní pobočky i jednoho zaměstnance. Vidí, co a jak prodávají a mohou plány dle toho upravovat. Stejně tak zaměstnanec má k dispozici statistiky svých prodejů a plnění svého plánu, který si předtím sestavil a určil.
Pestrá nabídka odměn
Chtěli jsme, aby odměny v Bodovce stály za to. Zaměstnanci mohou za nasbírané body kupovat zážitkové poukazy, zahraniční pobyty, elektroniku a spotřebiče, sportovní vybavení či kosmetiku. Reklamní předměty a zbytečnosti jako klíčenky či kachničky do vany v ní nenajdete.
Soutěže pro nejlepší a tipování
Sběr bodů, soutěže o zájezd či tipování klientů. Možností motivace je na portále přehršel. Každý sbírá body za prodané produkty, nicméně abychom je popostrčili, nejlepší z nich odměníme navíc. No a pokud někdo nemůže produkt prodat, může zákazníka "přihrát" kolegovi. O odměnu se pak podělí.
Penetrační testy a podpora
Aplikace každoročně prochází penetračními testy, ctí bankovní organizační strukturu a drží se dle přání klienta Top Ten bezpečnostních doporučení od OWASP. Součástí projektu je také podpora s reakční dobou do 8 hodin a provoz a monitoring serverů, na kterých aplikace běží.
Seznam přání a plnění plánu
Každý si může tvořit svůj seznam přání a přidávat do něj vytoužené odměny. Zároveň si může tvořit svůj prodejní plán a upravovat ho dle toho, které bankovní produkty zrovna letí. Plnění plánu, umístění v žebříčku, stav bodů a svého seznamu přání má zaměstnanec k dispozici kdykoli v reálném čase.
Během let se pro nás Elasticr stal nejen dodavatelem portálu Bodovka, ale především spolehlivým partnerem. Toto v dnešní době bohužel není standardem, a právě o to více si nastavené spolupráce vážím. Velmi oceňuji proaktivnost kolegů a skvělou přátelskou komunikaci.
S bankou spolupracujeme již několik let a partnerství si velmi vážím. Líbí se mi, že klient nám své potřeby na projektu předává jasně a včas, řešení však nechává na nás. Oceňuji také pružnou komunikaci, která nemusí být u velkých subjektů samozřejmostí.