Zvyšte šanci, že zákazník nakoupí právě u vás! Použijte štítky.

15 min.
Zvyšte šanci, že zákazník nakoupí právě u vás! Použijte štítky.
  • O nás
  • Blog
  • Zvyšte šanci, že zákazník nakoupí právě u vás! Použijte štítky.

Určitě to znáte z vlastních zkušeností. Rozhodnete si pořídit něco nového a přejdete na e-shop, který vám vyhledávač nabídne. Teď nastává ten moment. V kategorii vidíte nepřeberné množství produktů a nekonečné stránkování. To co hledáte nikde, a proto přecházíte na jiný e-shop. Tento proces se často několikrát opakuje až nakonec zboží naleznete jinde.

Přitom na prvním e-shopu byl produkt také, ale takřka nedohledatelný, a tak e-shop přichází o zisk. Přitom stačí kolikrát tak málo. Zamyslet se, jak zákazník nakupuje a pomoct mu najít hledané zboží co nejrychleji.

O čem to bude

Smyslem článku je ukázat vám princip hledání produktu podle štítků. Pro začátek vám položím několik otázek. Co všechno na e-shopu prodáváte? Jedná se o jeden druh sortimentu nebo různorodé zboží? Než začnete uvažovat o štítkování produktů, zamyslete se, zda máte produkty dobře uspořádané do kategorií. Tak aby byly jednoznačně od sebe odlišitelné. A teď tedy přejdeme k tvorbě štítků.

detail filtr

Hledejte produkty očima zákazníka

Ke kritériím, které jsou téměř pro většinu sortimentu bez ohledu na druh stejné patří cena a značka. A teď vás trochu zklamu, na další bohužel univerzální pravidlo neexistuje. Musíte se zamyslet sami a případně pátrat. Zpravidla jiné štítky budou mít horská kola, oproti obuvi. Jako cenná pomoc poslouží zkušenosti z fyzického prodeje, vyhledávací fráze, průzkum konkurence a selský rozum.

Jak na to?

Vyberte si kategorii, ke které budete tvořit filtraci a položte si další otázku: Podle čeho zákazník vybírá zboží? (zboží -> kolo, oblečení,...) Pro příklad uvedu kategorii horských kol z e-shopu Tripsport.cz. V první fázi se mi osvědčilo sepsat si parametry na papír. Následně si k nim dopíšu čísla, které mi určují jak budou seřazeny štítky pod sebou.

E-shopista ze zkušeností ví, že zákazníci si vybírají kola hlavně podle ceny, velikosti rámů, značky a pohlaví. Z tohoto důvodu je upřednostní v sidebaru před ostatními.

detail filtr2

Jako méně často vybírané, ale pro určitou skupinu zákazníka klíčové, parametry jsou:

  • odpružení
  • sezóna
  • vlastností kola
  • počtu rychlostí
  • barvy
  • a další
parametr2

Obdobným způsobem přistoupíte ke všem kategoriím, ke kterým poté přiřadíte štítky. Nyní můžete přejít k produktům a nastavit u nich příslušné štítky. 

Díky tomuto nastavení zjednodušíte zákazníkovi orientaci na vašem e-shopu a zvýšíte tím šanci nákupu. Doporučuji do této činnosti investovat čas.

Návod jak nastavit štítky v e-shopovém řešení Elasti.cr se dočtete v článku Jak nastavit štítky.

To je k základům štítkování prozatím vše. V dalším díle vás rád provedu kombinací štítků a vysvětlím vám, co je to Long tail.

Kam dál?
Tipy a inspirace, které vám rozšíří obzory
Pickování zboží: Klíč k rychlé a bezchybné expedici
6 min.

Správně nastavený proces pickování zboží je jako dobře seřízený stroj – když běží hladce, všechno jde jako po másle. Když se ale zasekne, začínají se nabalovat problémy. 

Ať už jde o ztracený čas při hledání produktů, zvýšené náklady na práci, chyby či zpožděné objednávky. A nakonci je výsledek pokaždé stejný: naštvaný zákazník. 

Proto se od určité velikosti skladu vyplatí věnovat pickovací strategii pozornost a nevyskladňovat zboží úplně náhodně.

Jak na analytiku a měření e-shopu
E-shop bez měření je jak šachovnice bez královny
5 min.

„Tady se kopík zase utrhl, jaká šachovnice?" Zkuste ale vyhrát šachovou partii s průměrným šachistou, když byste neměli královnu. Dřív nebo později prohrajete. A takovou roli má analytika e-shopu. Můžete dlouho hrát, můžete i někoho porazit, ale bez kvalitních dat dlouhou partii nevyhrajete. A jelikož je dáma vznešená figura, musíte při všem tom měření samozřejmě dodržovat platnou legislativu, GDPR a český zákon o elektronické komunikaci. Co v e-shopové analytice měřit a jak na to?
 

Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
15 min.

Je 14:15 a na Google Meet vytáčím Jakuba Michla a Jana Beneše, majitele stejnojmenné růžové agentury Beneš & Michl. Sotva se pozdravíme, kluci mě informují, že za mě vymysleli titulek. Trochu se zdráhám, ale pak mě ujišťují, že lepší přirovnání prostě nevymyslí. Stejně jako milenec, i e-shop může mít slušný výkon, ale měl by se snažit dodat i tu třešničku na dortu, to opravdové uspokojení. Ono se mu to totiž mnohokrát vrátí. A jak se tedy stát tím nejlepším a opěvovaným milencem pro vaše zákazníky?

Rádi pomůžeme s e‑commerce i Vám, ozvěte se.
Domluvit schůzku