• O nás
  • Blog
  • Jan Prokeš (Markethink Day): Máme v hlavě nákupní tlačítko?
Jan Prokeš (Markethink Day): Máme v hlavě nákupní tlačítko?

Jan Prokeš (Markethink Day): Máme v hlavě nákupní tlačítko?

15 min.

Máme v hlavě nákupní tlačítko? Funguje zelené lépe než červené? Rozhodujete se při nákupu nevědomě nebo racionálně? A jaké procesy v mozku během nákupu a sledování reklamy probíhají? Přesně těmto otázkám se na nedávném Markethink Day, první vysočinské celodenní konferenci o marketingu, kterou jsme organizovali v našem Hubbr Coworkingu, věnoval ve své přednášce náš CEO Honza Prokeš. Záznam přednášky, prezentace a bonusy najdete v článku.

O Honzovi

Honza už má v e-commerce něco za sebou. Svého prvního Karla si na Atari rozchodil už na základce, první aplikaci naprogramoval v 16, to ještě nebyl ani internet. Aktivně se e-commerce věnuje necelých 15 let. V Elasticr začínal jako programátor, postupně se vypracoval na team leadera vývojářského týmu, až nakonec vzal celý projekt Elasticr pod svá křídla. Dnes už se věnuje převážně obchodu a byznys konzultacím. A když zrovna není v práci, neopravuje svůj starý mlýn, tak ho baví studovat témata marketingu a lidského chování do hloubky.

Proč si vybral pro svou přednášku právě téma neuromarketingu?

Přednáška je do jisté míry inspirována známým TEDx Talkem: Is There a Buy Button Inside the Brain? To, jak vypadá dobrý text, banner, marketing, jaké jsou zásady UX, product designu a tak dále, můžeme slyšet na každé druhé konferenci. Best practices jsou zkrátka vesměs známé. Zajímalo mě však, co se děje doopravdy. A zda všechno, co se říká, je doopravdy pravda. Chtěl jsem jít zkrátka do hloubky. Proto jsem začal studovat principy neuromarketingu a behaviorální ekonomie.

Proč některé marketingové taktiky zkrátka univerzálně fungují? Proč je některá kampaň daleko úspěšnější než druhá? Proč některá vyvolá emoce a jiná nikoli? Co o tom rozhoduje? Co se děje u nás v mozku a co všechno na náš mozek během nákupu a konzumování marketingu působí? Chtěl jsem posluchačům přiblížit to, že i když si myslí, že se často rozhodují vědomě a racionálně, podle toho co ví věda o mozku a neuromarketingu, často tomu tak není. Proto jsem vytvořil svoji verzi přednášky s názvem "Máme v hlavě nákupní tlačítko?"

IMG 8897

Neuromarketing v kostce

Sloučením několika definic bychom mohli říct, že se jedná o aplikování metod neurovědy na oblast reklamy, snažící se vysvětlit nevědomé pohnutky jednání spotřebitele, které jsou zásadní při rozhodování o nákupu. Cílem použití neuromarketingu je samozřejmě zvýšení efektivity marketingové komunikace pomocí optimalizace samotného výrobku, jeho umístění, ceny i reklamy.

Proč by ale měl být lepší než dosavadní techniky výzkumu, tedy dotazování, hloubkové rozhovory či experimenty? Je třeba vycházet z toho, že namísto vědomých úvah (které je spotřebitel schopný popsat) jsou jeho rozhodnutí ovlivněna spíše nevědomými procesy, intuitivním rozhodováním a emotivním vyhodnocováním, což odhalí jedině zkoumání mozkové aktivity. Zdroj: Markething.cz - Neuromarketing v kostce: Co vše potřebujete vědět?

Záznam přednášky a materiály

 

Obsah
Kam dál?
Tipy a inspirace, které vám rozšíří obzory
Novinky: Release notes 07/2025
3 min.

Červencové release notes přináší do Elasticru řadu praktických vylepšení, která zrychlují práci ve skladu i administraci. Od nové inventury podle pozic, přes hromadné úpravy produktů, import košíku, až po efektivnější příjem zboží, práci s kontejnery nebo omezení skladů podle zákaznických skupin.

Novinky: Release notes 08/2025
4 min.

Lepší přehled, více automatizace a pohodlnější práce. Srpnové release notes přinášejí do produktů Elasticr nové možnosti filtrování, doplňkové služby v košíku, automatické SMS notifikace, správu rezervací či přesnější plánování dodávek.

Cross-docking na skladu za použití WMS
Cross-docking: Zrychlete expedici a snižte náklady na skladování
5 min.

Skladové řízení prakticky není o ničem jiném, než o hledání efektivity. A jestli má WMS něco přinést, tak je to právě efektivita. Každý metr čtvereční, každá minuta provozu a hodina práce skladníků přímo ovlivňuje vaše náklady a potažmo zisk.

Jste majitel e-shopu nebo manažerem skladu, který neustále hledá jak sklad zoptimalizovat a zvýšit ziskovost?

Cross-docking vám s tím může pomoct. Pojďme se této optimalizaci podívat pod krabici.