Řízení skladů a vlastního rozvozu pro e-shop Lumax-Nábytek.cz
Lumax-nábytek.cz otevírá tisícům zákazníkům svět moderních interiérů. Klientovi se za pomocí Elasticr WMS staráme o kompletní řízení e-shopových skladů a vlastní rozvoz zásilek.
Krátce o klientovi a cílech implementace WMS
E-shop s nábytkem a vlastní dopravou Lumax Nábytek
Lumax-nábytek.cz otevírá tisícům zákazníkům svět moderních interiérů. A to jak na svém e-shopu, ale také v rámci svých 4 showroomů v Olomouci, Chomutově, Praze a Liberci.
Očekávání klienta a potřeby od řízeného skladu a Elasticr WMS
I přes velikost e-shopu (1 e-shop, 4 showroomy, tisíce objednávek) klient doposud žádný skladový systém nepoužíval. Evidenci skladu a procesy tedy řešil ručně, po papírech, v tabulkách či dílčími nástroji.
Hlavním cílem tedy bylo začít sklady doopravdy řídit a pokrýt všechny procesy od A do Z. Tedy od zadávání zboží do výroby, přes naskladnění, až po expedici a řízení vlastního rozvozu.
V kostce: PŘED & PO implementaci Elasticr WMS
❌ Evidence skladových zásob v Excelu
❌ Příprava tras a rozvozu objednávek ve Wordu
❌ Žádné pozice produktů (kde je volno, tam se skladuje)
❌ Houbaření po skladu - hledání produktů, neefiktivita, chybovost
❌ Ruční objednávání u výrobce přes tabulky, maily a telefony
❌ Žádné trasování pohybu zboží (na sklad, ze skladu...)
❌ Většina dokladů v papírové formě a hodně ručního psaní
✅ Odstranění chybovosti, zrychlení pickování a příjmu zboží o 50 %.
✅ Evidence pohybu zboží (od výroby, přes příjem až k zákazníkovi).
✅ 100% Serial Number Tracebility - evidence pohybu každého kusu.
✅ Automatizace objednávání zboží u dodavatele do výroby.
✅ Řízení vlastní dopravy a rozvoz v terénu přímo v Elasticr WMS.
✅ Digitalizace dokladů, snížení papírové agendy a ručního psaní.
✅ Datové přenosy a propojení WMS s e-shopem.
Klíčové body a třešničky z realizace
Chytré řízení a plánování rozvozu objednávek vlastní dopravou
Lumax Nábytek pro expedici objednávek nevyužívá běžné dopravce jako většina e-shopů, ale rozvoz zásilek si zajišťuje vlastní dopravou. O to důležitější je, aby expedice a doručení fungovalo perfektně.
- Plánování denníchí tras a tvoba dávek přímo v Elasticr WMS
- Pickování a příprava zásilek na rampy pomocí ručních skenerů
- App pro řidiče - navigace, zastávky, platby a doklady v terénu
- Optimalizace pickovácí cesty - naskladňovací trasy do různých směrů
100% Serial Number Tracebility každého kusu zboží či komponenty
Jelikož se jedná o zakázkovou výrobu s milíony možných kombinací, zajišťujeme 100% tracebilitu zboží. Klient vždy ví, kde je každý konkrétní kus, jakému zákazníkovi patří, co mu přišlo z výroby na sklad a kde konkrétní kus ve skladu najde.
- Každý kus či komponenta má vlastní sériové číslo
- Přesně definované pozice pro každý kus a komponentu
- 100% sledování pohybu - od objednávky, přes výrobu až k zákazníkovi
Automatizované a chytré zadávání zboží do výroby
Jelikož je nábytek vyráběný na základě každé objednávky na zakázku, je efektivita komunikace s výrobcem naprosto klíčová a jedná se o jeden z nejdůležitějších procesů vůbec.
- Na základě objednávky zákazníka přiřazení seriových čísel
- Automatizovaný přenos dat k výrobci a zadání do výroby
- Výrobce vše označuje našimi kódy a sériovými čísli
- Skladník tedy při příjmu hned ví, co mu přišlo, kam to patří a pro koho to je
Propojení Elasticr WMS s e-shopem a 4 showroomy
Díky dostupnému API je Elasticr WMS napojený na e-shopovou platformu klienta. Kromě řízení skladu pro účely e-shopu se Elasticr WMS stará také o skladovou evidenci a procesy na 4 kamenných showroomech.
- Evidence skladových zásob na e-shopu i showroomech
- Příjmy zboží, výdeje i transfery mezi sklady/showroomy
- Stahování objednávek do WMS a blokace zboží
- Import aktuální skladovky z WMS na e-shop
Další benefity Elasticr WMS pro Lumax-Nábytek.cz
Zajištění hardwaru
Kromě implementace jsme zajistili labeling skladu, zasíťování a potřebný hardware jako jsou ruční skenery či tiskárny.
Reaktivita & Real-time data
Systém v jeden moment obsluhuj celá hala skladníků nebo 5 kurýrů a data se všem refreshují s přesností vteřin.
Digitalizace dokladů & Paperless
Zbavujeme hor papírů a dokladů. Generujeme příjemky, výdejky, dodáky, převodky a další doklady přímo v systému.
Ruční terminály
Ruční terminály skladníky hlídají a vedou procesem tak, aby nic nezapomněli, nebloudili, nechybovali a byli maximálně efekivní.
Provoz u nás a v cloudu
Žádná instalace softwarů. Elasticr WMS běží v cloudu jako responzivní web aplikace dostupná 24/7 na všech zařízeních.
Škálovatelnost & Onboarding
Všechny procesy a informace jsou v WMS a čtečkách, nikoliv v hlavách skladníků. Zapojení nového zaměstnance je otázkou 30 minut.
I vy můžete skladovat bezchybně, jednodušše a v klidu
Konec hledání zboží. Konec běhání po skladu s papírem v ruce. Konec řízení skladu na koleni. Zkrátka konec zdržování se věcmi, které by se měly ve skladu zařidit sami a bez chyb.
Rádi i vám pomůžeme získat 100% kontrolu nad svým skladem, náklady i časem. Ozvěte se pro nezávaznou konzultaci ZDARMA.